STATUS UPDATED!
Nak cari sponser ke? Inbox ernyy ye :*
Perniagaan mungkin bidang aku | Super Awesome Blog

Ernyy's Online Shop

Perniagaan mungkin bidang aku

Assalamualaikum..

Aku masih rasa terkilan sebenarnya, blog lama aku kena hacked. Sayang, dalam blog tu banyak kenangan. Follower, contest. Serious, rasa macam nak rejam ja orang yang hacked tu :( hmm okay. I want back my follower. Huaaaaaaaaa. Okay straight to the point okay.

K come baby. Pada mulanya aku cuma buat cupcake je, jual kecil-kecilan, lepastu bila dah ramai orang beli, aku ambil tempahan pula. Alhamdullilah banyak juga, then ke coklat homemade pula. Alhamdullilah ramai yang order sebagai hantaran,goodies,hadiah etc. Lepas pada tu aku berjinak dalam perniagaan baju dress segala nya pasal fashion, tapi kek dan coklat tetap aku jalankan. Baju dress semua ni aku buat sedikit demi sedikit. Ramai juga customer. Alhamdullilah lah. Then aku ambil tshirt printing pula. Ramai la juga yang order, untuk jersey kelas. Next year insyaAllah ada kot, yela awal sekolah kan..

Sekarang gua berjinak dalam bidang craft. Serious, menarik. Kreatif. Fuhhh, tapi penat tangan. Takpe lah penat2 pun hasil mendatang. Walaupun aku baru form3 aku suka bab-2 ni. Kita dapat hasil pendapatan sendiri.. Aku buat semua melalui online. Mudah kan? Daripada keluar melepak tak salah buat benda yang berfaedah yang mendatangkan hasil. Atleast kita ada pengalaman dan merasa duit sendiri. Tapi bukan kerja luar pun, so parents tak pernah halang. Waktu sekolah aku tak focus 100% kepada benda ni, bahagi masa lah kan. Tapi bukan senang nak buat semua ni, semuanya perlu ada kesabaran. Kadang-2 customer nak macam2 kan... Kalau lambat je sikti cakap tipu... Hmm okay.. So? Chill babe.

No comments: